Kennismaking met Jakarta

8 oktober 2017 - Jakarta, Indonesië

Hi there!

Eerste update vanuit het op dit moment erg zonnige Jakarta:D

Mijn beide vluchten zijn gelukkig geheel probleemloos verlopen. Omdat ze allebei niet helemaal volgeboekt waren, heb ik fijn twee keer twee stoelen voor mezelf gehad (H). Gisteravond om 22.10 lokale tijd (17.10 bij jullie) ben ik geland op Jakarta International Airport. Op wat kleine dingetjes na (creditcard die tot drie keer toe niet geaccepteerd wordt bij de geldautomaat, yay :')) ook hier eigenlijk geen problemen (ik heb een koffer, hoeraaaa!). De eerste nacht heb ik in een hotel bij het vliegveld geslapen, wat eigenlijk best wel prima was op de muggen na; lang leven de klamboe! Grote dank aan de reiziger die me in de Bever-winkel in Nederland aanraadde die toch maar mee te nemen<3

Vanuit daar heb ik vanochtend de taxi gepakt naar mijn hostel in centrum Jakarta, waar ik komende week zal slapen. Het eerste wat me opviel tijdens de taxirit is dat de stad me heel erg aan Iloilo doet denken; en dus heel vertrouwd aanvoelt:) Het verkeer is ontzettend (en dan bedoel ik écht ontzettend) chaotisch, de huizen variëren van, oneerbiedig gezegd, krotten, tot luxe hotels, overal staan er kleine kraampjes langs de weg en een trottoir is op sommige plekken gewoon niet bestaand. Desalniettemin is het niet per se een vieze stad; de straten die ik tot nog toe gezien heb zijn eigenlijk verrassend schoon. Heel opvallend is het aantal scooters op straat; iedereen hier lijkt een scooter te hebben, waar ze dan ook met de hele familie (tegelijkertijd, no joke) gebruik van maken. Zo zag ik zojuist een scooter langskomen met twee vrouwen, twee kinderen en een baby, en dat lijkt hier meer regel dan uitzondering te zijn.

De mensen die ik tot nu toe ontmoet heb zijn allemaal ontzettend vriendelijk, en ook het hostel waar ik verblijf heeft een hele gezellige, vriendelijke uitstraling. Ik verwacht dat ik het hier prima ga hebben komende week:)

Meer indrukken heb ik nog niet om met jullie te delen! Ik mag zo inchecken en mijn kamer in, waarna ik eens naar het ziekenhuis ga lopen (dat is hier 20 minuten vandaan), een supermarkt ga zoeken en een Indonesische simkaart ga proberen te regelen.

Morgen om 08.00 wordt ik verwacht in het ziekenhuis, waar we een introductie en een rondleiding zullen krijgen. I'll let you know hoe het er daar aan toe gaat!

Liefs,

xxxx

1. Ingrid en co:
    9 oktober 2017
    Hallo globetrotter, heel veel plezier in Jakarta. Ik lees dat de aankomst relaxed is verlopen, koffer mee, slaapplekjes prima. Scooterrijbewijs. Dus dat komt goed. Groetjes en we zijn benieuwd naar de rest van je verhalen!