Bali part 2

17 december 2017 - Kuta, Indonesië

Wauw, wat zijn deze afgelopen 9 dagen voorbijgevlogen! Het voelt als gisteren dat ik papa en mama op ging halen van het vliegveld... Maar wat hebben we een fantastische week gehad!

Woensdag hebben we ons op laten halen door onze driver, waarna we twee tempels bezocht hebben; eentje in een rivier, en eentje in een meer, allebei ontzettend mooi! Daarna heeft onze chauffeur ons afgezet bij de volgende accommodatie; dat was me nog wat. Het kostte ten eerste al wat moeite om het te vinden; via achterafgelegen weggetjes door de jungle kwamen we uiteindelijk uit op de plaats van bestemming. Dat hadden we eigenlijk wel aan kunnen zien komen; de accommodatie heette niet voor niets ''... Retreat''. Een retreat was het namelijk zeker; in de middle of nowhere, zonder ander leven in de nabije omgeving, alleen omgeven door natuur, met bijkomende beesten. Wat het waren, weten we tot op de dag van vandaag nog steeds niet, maar volgens de eigenaar van het hostel ''waren het geen ratten, maar family van ratten''. Ah ja. Heel fijn. Genoeg reden voor ons in ieder geval om toch maar een dagje eerder te vertrekken. Maar he, we hebben wel gelachen :P

Donderdag dus meteen weer vertrokken richting Uluwatu, dit is het meest zuidelijke puntje van het eiland. Dit hostel lag er gelukkig een stuk beter bij; in de bewoonde wereld, en zonder beesten (aanvankelijk). Donderdagmiddag zijn we meteen naar Padang Padang Beach (je weet wel, die uit Eat Pray Love ;)) gelopen, waar we de hele middag op het strand hebben gelegen. Gelukkig was het ook stralend weer :)

Vrijdag hebben we een scooter gehuurd, en zijn we wat rond het eiland gaan rijden. We begonnen bij een tempel; dit was een groot complex bovenop een rots van 30 meter. Het uitzicht hier was werkelijk schitterend. Ik ga zo nog eens proberen wat foto's te uploaden, hopelijk lukt dat op deze wifi.

Na de tempel gingen we op zoek naar een strand; dit ging een beetje mis qua navigatie, maar dat bleek een geluk bij een ongeluk te zijn; we hebben per ongeluk een prachtig strand gevonden; met bijna wit zand en een kraakheldere zee. Het beste was nog, dat het er helemaal niet druk was, omdat niet veel mensen het leken te kennen. Het had werkelijk zo uit de reisfolder van Thomas Cook oid kunnen komen, zo ongeloofwaardig zag het eruit.

's Avonds zijn we gaan eten bij ''Single Fin''. Dit is een restaurantje dat bovenop de kliffen ligt, meteen aan zee, waar je een supergoed uitzicht op de zonsondergang had. Conclusie: heeeele geslaagde dag:)

Zaterdag was het ook nog steeds prachtig strandweer, en wilden we weer in de buurt op het strand gaan liggen. Echter kwamen we voor een onaangename verrassing te staan; door de regen in de nacht ervoor, was allerlei afval dat de mensen in Java in de zee gegooid hadden, richting Bali gestroomd. Dit lag nu allemaal in de zee en op het strand. Zo zonde!!! In plaats daarvan zijn we dus maar naar een restaurant met infinity pool gegaan (oh wat erg;)) waar we de hele dag gechilld hebben.

Vandaag was het weer wat minder, dus besloten we na het uitchecken meteen naar Kuta te gaan en daar nog wat winkeltjes te gaan kijken. Daarna hebben we nog wat gegeten en zijn we naar mijn hostel gegaan. Helaas was het daar alweer tijd om afscheid te nemen :'( Pap en mam zijn naar het vliegveld gegaan, en ik blijf nog even hier. Gelukkig is het dit keer niet zo'n lang afscheid, maar zie ik ze over 9 dagen weer.

Het voelt nu wel even heel gek om weer opnieuw alleen te zijn, vooral omdat ik me er toch wel erg op verheugd had dat pap&mam zouden komen. Toch heb ik wel nog ontzettend zin in dit laatste weekje, en voelt het nog steeds niet helemaal als ''tijd om naar huis te gaan''. Ik heb nog een hoop leuke dingen op de planning staan, dus ongetwijfeld wordt het net zo'n toffe week als afgelopen week:) En zo niet; dan neemt in ieder geval niemand me afgelopen week meer af ;)

1. Daamen H:
    19 december 2017
    Vandaag persoonlijk verslag gehad van je moeder en de bijbehorende foto's bekeken.
    Jouw vader en moeder hebben ook een mooie tijd gehad op Bali maar je moeder vond dat het toch weer tijd was om naar huis te gaan.
    Ik wens jou nog een prettig verblijf voor de komende dagen en een goede reis naar Nederland. Tot ziens op tweede kerstdag.
    Opa Daamen