Singapore

5 december 2017 - Singapore, Singapore

Heyhey!

Dat is alweer een tijdje geleden, excuses! Ik heb geen idee waar mijn tijd hier naartoe gaat, want in feite doe ik helemaal niks, maar toch kom ik er niet aan toe ''serieuze'' dingen te doen zoals mijn blog bij werken (of studeren, dat had misschien wel gemoeten, oepsie).

Ik ben hier inmiddels al bijna 60 (!) dagen; iknow, time flies :O, wat betekent dat mijn visum ook bijna afliep. Dussss moest ik afgelopen weekend verplicht het land uit, en ben ik dus maar een paar dagen naar Singapore gegaan (hè, wat vervelend nou).

Singapore is zooooooo'n ontzettend contrast met Indonesische steden als Jakarta. Ik vond het echt fantastisch, een van de leukste steden waar ik ooit geweest ben. Het land heeft nogal aparte regels: je mag geen kauwgom verkopen, je mag geen afval op straat gooien, je mag niet eten/drinken in de metro(stations) (boete van 500 dollar, there you go) etc, maar dat zorgt er wel voor dat het ont-zet-tend schoon is. Heeeel anders dan Jakarta, en veeeeel plezieriger! Ook de aanwezigheid van de metro op zich was een hele verademing; lekker georganiseerd&snel reizen zonder dat je 3 uur vastzit in een traffic jam; love it. Conclusie: happy me.

Zaterdag was het ontzettend heet (lees, 33-35 graden&volle zon) waardoor het niet echt te doen was om overdag door de stad te gaan lopen. Gelukkig ligt er net onder de stad een eiland: ''Sentosa Island''. Dit is letterlijk een soort van pleasure island met allerlei attracties, van een pretpark (Universal Studios), tot waterparken tot marine parken etc, én met gratis stranden. Dus lag ik zaterdagmiddag, 2 december, lekker met 33 graden op het strand in de zon. Zwaar leven dus:P

Aan het begin van de avond ben ik teruggegaan naar de stad, waar ik Marina Bay Sands (enorm hotel met winkelcentrum etc) en de Gardens by the Bay bezocht heb (tuinen met allemaal verschillende soorten (futuristische) bomen). Hier was een kleine kerstmarkt, beetje Europese stijl alleen dan veeeeel kleiner, en een lichtshow met muziek waarbij de bomen verlicht werden, best leuk om te zien:)

Daarna heb ik nog een licht/muziek/watershow in de rivier gezien, deze was veeeel indrukwekkender. Al met al wel bijzonder om een keer te zien. Verder heb ik deze avond wat rondgewandeld door Singapore langs de rivier; dat was echt heel leuk; zo ontzettend sfeervol! Overal waren barretjes, restaurantjes en cafés langs het water. Omdat het zaterdagavond was, was er ook overal live muziek te horen. Er was zelfs een minifestival op een brug, heel apart haha. Wel een beetje op tijd gaan slapen omdat ik zondag weer een hele dag voor de boeg had.

Zondag heb ik voornamelijk rondgelopen door de verschillende ''mini steden'' in Singapore: China Town, Little India en Arab street. Bijzonder hoe je in zo'n stad ineens in een ander land terecht lijkt te komen; alle etnische groepen lijken zich echt te concentreren in hun eigen wijk, dus je switcht continu van mensen en cultuur, terwijl het misschien 3 straten lopen van mekaar af ligt. Best bijzonder haha.

Verder ben ik nog naar het Art Science Museum geweest; voor de verandering een écht leuk museum. Zo had je een dynamische ''tekening'' op de muur, waar je zelf dingen aan kon toevoegen. Dat wil zeggen: je kon een kleurplaat inkleuren (gewoon op papier) en deze vervolgens met een scanner aan de tekening op de muur laten toevoegen. Dat soort dingen. Lekker wazige omschrijving, iknow. Anyways; it was fun:)

Morgen alweer mijn laatste dag in het ziekenhuis én mijn laatste eindpresentatie. Wish me luck!

xxxxx

1. Daamen H:
    6 december 2017
    Rachel jij hebt de laatste maanden heel wat gezien en hopelijk ook een deel van jouw studie goed afgesloten.
    Ik wens je samen met je moeder en vader een mooie vakantie op Bali toe.
    Groetjes opa Daamen..