Week 1: Check!

15 oktober 2017 - Jakarta, Indonesië

Hi there!

Berichtje vanuit het hostel mét wifi én foto's, haha ;)

De eerste week in het ziekenhuis is me prima bevallen! De coassistenten zijn hartstikke aardig en ook de artsen zijn heel bereid om je dingen verder uit te leggen. Anders dan verwacht heb ik echt het idee dat ik deze week al nieuwe dingen bijgeleerd heb, dus dat is mooi:) Ik zie ook ontzettend veel casussen die je in NL misschien minder snel tegen zou komen;samen met wat zelfstudie leidt dat ertoe dat je hier toch ontzettend veel kunt leren, ondanks dat je zelf geen anamneses e.d. kunt doen. Het enige jammere is dat ik nog helemaal niets zelf heb kunnen doen; ik ben 2 van de 3 dagen op OK geweest, waar je hier als coassistent alleen maar mag observeren... De 3e dag was ik wel op de verloskamer, maar het is hier zo gigantisch druk met coassistenten en verloskundigen in opleiding (15 op 1 verloskamer (!)), dat het me nog niet gelukt is om zelf te kunnen assisteren bij bevallingen. Hopelijk volgende week beter!

Aangezien er in Tangerang niet echt iets te beleven valt, zijn we vrijdag weer teruggegaan naar Jakarta. Hier ben ik 's avonds wat gaan drinken met een aantal Nederlandse studenten die bij de ambassade stage lopen. Gisteren ben ik naar Bogor geweest, een stad in de buurt van Jakarta. Hoewel er niet heeeel veel te doen was, was het alsnog wel een leuke dag:) De foto's spreken wel voor zich denk ik ;)

Ik ga nu mijn tas inpakken en het verkeer in Jakarta wederom trotseren, want komende week zitten we weer in Tangerang hospital. Niet boos worden als de volgende blog dus iets langer op zich laat wachten; can't help it!

xxxxx

Van reisblog naar fotoboek