Eerste dag in het ziekenhuis 2.0

24 oktober 2017 - Jakarta, Indonesië

Na een relaxte zondag aan het strand (ik zal wat foto's toevoegen;)), ben ik gisteren begonnen in een ander, nieuw, ziekenhuis. Het eerste wat ik maandagochtend van een medestudent (Indonesisch) te horen kreeg was: ja, dit ziekenhuis is gespecialiseerd in multi-drug-resistente tuberculose, dus zorg ervoor dat je altijd een mondkapje bij je hebt. Jeeeeeeejjj. Leuk nieuws om de eerste dag mee te beginnen. Echt top.

Gelukkig blijkt het tot nu toe allemaal wel mee te vallen;)

Sterker nog: ik vond het hier heel erg goed geregeld wat betreft introductie e.d. De andere coassistenten was gezegd dat ze ons 's ochtends mee moesten nemen, dus heb ik niet zelf naar de overdrachtsruimte hoeven zoeken. Daarna hebben ze ons bij het secretariaat gedropt, waar we ruime uitleg kregen van een van de artsen over ons schema, werktijden enzovoorts. Daarna ben ik naar de poli Obstetrie gegaan, waar ik in 1 dag meer zelf heb kunnen doen dan in de afgelopen twee weken in het andere ziekenhuis. Daarnaast is ook de sfeer in dit ziekenhuis heel anders; ik vind de residents veel opener en benaderbaar, heel fijn allemaal:)  Ze leggen heel veel uit en laten de coassistenten ook zelf vragen stellen aan de patiënten, daar leer je dus veel meer van dan van alleen maar op een krukje zitten kijken... Ook is het net wat netter en professioneler dan het vorige ziekenhuis. Nog steeds niet zoals de Nederlandse standaarden, maar wel al beter:)

Polikliniek is qua uren overigens ongelofelijk chill: je begint rond 09.00-09.30 tot een uur of 12-13. Dan is er een discussie met alle coassistenten en een specialist, over allerlei uiteenlopende onderwerpen. Na de discussie ben je rond 15.00 klaar en mag je weg; so many middagdutjes, love it <3

Tot nu toe dus alleen maar hele positieve ervaringen met dit ziekenhuis, ik vind het er leuker dan in het vorige! Hopen dat deze trend zich doorzet en dat dat zo blijft!